Big Data'nın (Büyük Veri) Endüstriyel Kullanımı

Büyük veri düzenli veya düzensiz olmak üzere, her gün yapılan çalışmaların işleyişini zorlaştıran büyük miktardaki veriyi tanımlar. Büyük verinin analizleri sonucunda, çalışmalar için daha iyi strateji ve karar verme olanağı sağlanmış olur. Bu yazımızda büyük verinin gelişim sürecini ve hangi alanlarda kullanıldığı anlatacağız. Büyük Veri Tarihi ve Mevcut Durumu

Büyük veri teriminin nispeten yeni olduğu zamanlarda, analizlerin sonuçlanması için büyük bilgilerin toplanması ve depolanması çok uzun zaman almaktaydı. Konsept, endüstri analisti Doug Laney, "Büyük Veri" yi 3V olarak tanımladığı 2000’ li yıllarda büyük bir ivme kazandı. 3V, İngilizce volume (hacim), velocity (hız) ve variety (çeşitlilik) kelimelerinden meydana gelmektedir.

Hacim;
Organizasyonlar; ticari işlemler, sosyal medyayı da içeren çeşitli kaynaklardan veri elde
etmekle birlikte, sensör veya doğrudan makinelerden bilgi toplarlar. Geçmişte bunları
depolamak bir problemken şimdi yeni teknolojilerle (Hadoop gibi) bu yük hafifletilmiş oldu.

Hız;
Bilgi akışı eşsiz bir hızda gerçekleşir ve işlem tam vaktinde gerçekleşir. RFID etiketleri,
sensörler ve akıllı ölçüm gerçeğe yakın zamanla bilgi seliyle baş edebilmeyi sağlıyor.

Çeşitlilik;
Geleneksel veri tabanlarındaki nümerik verilerden yapılandırılmamış metin dokümanları,
mailler, görsel ve işitsel ögeler, hisse senedi verileri ve finansal işlemlere kadar bilgi akışı her
şekilde sağlanır.

Büyük Verinin Potansiyeli

Global seviyede üretilen ve depolanan bilginin miktarı hayal edilemeyecek kadar çoktur ve her
gün büyümektedir. Bu da henüz çok az bir kısmı analiz edilmiş iş bilgilerinden kritik görüşler
sağlamadaki potansiyelin daha da büyük olduğunu gösteriyor. Peki bu durum firmalar için ne
anlam ifade ediyor. Firmalar, kendi organizasyonlarına gelen, üzerinde çalışılmamış bu
bilgilerden nasıl daha iyi faydalanabilirler?

Büyük Veri Neden Önemlidir?

Büyük veri ne kadar bilgi sahibi olunduğundan ziyade onunla ne yapılacağı üzerine
yoğunlaşır. Herhangi bir kaynaktan veri alıp onları para ve zaman tasarrufu, yeni proje gelişimi ve optimize edilmiş önerileri aynı zamanda da akıllı karar verilmesini sağlayan cevaplar bulmak için analiz eder. Büyük veri güçlü analizlerle birleştiğinde işle alakalı şunlar gerçekleştirilebilir:

►Gerçek zamanlı hata ve sorunların temel nedenlerini belirleme.
►Müşterilerin satın alma alışkanlıklarına dayanarak satış amaçlı kuponlar üretme.
►Yeni portfolyoların risklerini tekrar hesaplama.
►İşleyişi etkilemeden önce yanlış davranışları tespit etme.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Etkin Depo ve Dağıtım Merkezi Yerleşim Planlaması

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM – CAD (COMPUTER AIDED DESIGN)

Computer Integrated Manufacturing